«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

برگزاری دومین جشنواره ملی گویندگی مولانا + جزئیات

  • کد خبر: ۱۷۷۷۷۹
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
برگزاری دومین جشنواره ملی گویندگی مولانا + جزئیات
دومین دورۀ این رویداد ملی در تابستان و پاییز ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مریم حسین‌پور ضمن اعلام این خبر گفت: دومین جشنواره ملی گویندگی، اجرا و سخنوری مولانا در ۳ بخش اصلی، جنبی، و کودک و نوجوان برگزار خواهدشد که بخش اصلی آن شامل فرآیند آموزش، رقابت و جایزه است و در بخش‌های گویندگی (دکلمه، نریشن تیزر، خبر، روایت داستان)، دوبله (فیلم – انیمیشن) و همچنین اجرا و سخنوری (اجرای صحنه ای و تلویزیونی – سخنرانی) برگزار خواهدشد. ضمن اینکه جلسات آموزشی با مربیان حوزه مربوطه، برگزاری ورکشاپ با حضور چهره‌های سرشناس حوزه گویندگی، دوبله و اجرا به همراه کارگاه‌های انتقال تجربه برگزار می‌شود. 

دومین جشنواره ملی گویندگی مولانا برگزار می‌شود

او ادامه داد: در بخش اصلی جشنواره، در کنار مربیان مرتبط با هنر صدا و اجرا که به‌عنوان تسهیلگر در کنار متقاضیان حضور دارند، ورکشاپ‌هایی با حضور چهره‌های شناخته شدۀ دوبله گویندگی و اجرا برگزار می‌شود. از چهره‌های این بخش می‌توان به محمدرضا علیمردانی، امیر علی نبویان، محمد بحرانی، پیمان طالبی، مژده لواسانی، علیرضا عسکریان و سعید شیخ زاده اشاره کرد.

دبیر دومین جشنواره ملی گویندگی، اجرا و سخنوری مولانا در مورد بخش جنبی جشنواره نیز بیان کرد: بخش جنبی که شامل فرایند رقابت و جایزه است، در ۴ بخش پادکست، نمایش صوتی، دوبله، و همچنین سایر تولیدات صوتی (دکلمه، تیزر و ...) برگزار می‌شود.

حسین‌پور به بخش کودک و نوجوان این جشنواره اشاره کرد و افزود: بخش کودک و نوجوان شامل دو قسمت آزاد (اجرا، دوبله، دکلمه) و شاهنامه خوانی، مثنوی خوانی (اجرا، گویندگی صوتی) است.

او تصریح کرد: جشنواره ملی گویندگی، اجرا و سخنوری مولانا مفتخر است که برای نخستین‌بار در کشور به‌عنوان یک رویداد مختص به هنر صدا و اجرا، برای آشنایی و نزدیکی نسل جدید فرزندان ایران زمین با ادبیات و شعر کهن فارسی، بخشی را ایجاد کرده تا کودکان و نوجوانان ضمن آشنایی با این مقوله ارزشمند، با خواندن و اجرای این اشعار، به پاسداری و زنده نگهداشتن میراثی گران‌بها و چند صد ساله بپردازند.

علاقه‌مندان در همه استان‌ها برای ثبت‌نام در دومین جشنواره ملی گویندگی، اجرا و سخنوری مولانا و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی molanafestival.ir مراجعه و یا با شماره ۰۹۲۱۰۹۴۶۷۱۶ تماس بگیرند. لازم به ذکر است که آیین اختتامیه این جشنواره، در پاییز ۱۴۰۲ به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->